Thursday 21 December 2017

Swing trading entry strategier


Pris Handelshandel Handla med pris Åtgärd ensam är kärnansvarig för alla mina handelsstrategier. I detta handlingshandledning och video handlar jag om hur jag bestämmer vilken fas av rörelse som prishandling handlar om, vilket hjälper mig att distribuera mina handelsstrategier. Pris Åtgärd Swing Highs and Lows Det första som vi behöver känna igen är vad som är en Swing High och Swing Low. Det här är förmodligen den enklaste delen av prisåtgärder och barräkning, trots att hela processen blir lättare med övning. Jag definierar en prisåtgärd sväng högt som en trebar kombination En stapel föregås och lyckas med lägre nivåer Jag definierar en prisåtgärd svänga lågt som en trebar kombination En stapel föregås och lyckas av högre låga marknadsfaser med prisåtgärd I motsats till populär tro där är faktiskt tre sätt att marknaden kan gå upp på sidorna Med swing highlow definitionen i åtanke kan vi börja bygga några lager på diagrammet för att identifiera dessa marknadsfaser och börja göra ett enkelt antal av dessa svänghöjder och låga. Kort sagt Marknaden går upp när priset gör högre höjder och högre låga marknader Marknaden går ner när priset gör lägre höjder och lägre nedgångar Marknaden går sidavis när priset inte ger högre höjder och högre lågtemperaturer ELLER lägre höjder lägre lågnivåer Det kan låta som barns lek och ett uttalande om det självklara, men du kommer att bli förvånad över hur ofta människor kommer att glömma dessa enkla fakta. En av de största frågorna jag får ställt är hur det går på marknaden. Genom att göra en enkel övning kan du se vilken väg det priset går och bestämma om din handelsplan och viktigare tidpunkten för en handel. Vad menar jag med timing Det kan vara att du letar efter en kortläsningsmöjlighet eftersom den övergripande trenden är nere men priset på din inmatningstid rammar fortfarande upp (vilket gör HHs amp HLs). Det finns i detta skede ingen anledning att försöka korta en stigande marknad tills prisåtgärder börjar peka ner (vilket gör LHs amp LLs. Mer om detta inom kort). A Short or Bearish Bias Byte sker när följande sekvens utvecklas. HHgtHLgtLHgtLLgtLH Förskjutningsändringen bekräftas när priset rör sig under det lägsta lågläget som framgår av diagrammet. Ett annat sätt att säga det här är 123-omkastning och du handlar om återkallandet som din inmatningsutlösare (Red Line). Det finns några variationer av det här mönstret, men det är helt enkelt en prisåtgärdsförskjutning i sin enklaste form. En lång eller Bullish Bias Change uppträder när följande sekvens utvecklas. LLgtLHgtHLgtHHgtHL Förskjutningsändringen bekräftas när priset rör sig över den senaste högre höga som gjordes som framgår av diagrammet. Ett annat sätt att säga detta är 123-omkastning, och du handlar om återställningen som din inmatningsutlösare (Blue Line). Det finns några variationer av det här mönstret, men det är helt enkelt en prisåtgärdsförskjutning i sin enklaste form. Trending Price Action Efter en biasförändring har man sett och bekräftat, en av de faser som marknaden kan ta är att börja trenden antingen upp eller ner beroende på biasförändringen tidigare. I diagrammet nedan kan vi se vilket pris som helst ser ut när prisåtgärder trender upp och trender ner. Varje fas visar pris som gör HHs amp HLs på väg upp och LHs amp LLs på väg ner. Rangande prisåtgärd Nu är det här diagrammet kan bli intressant. Genom att använda prisåtgärderna räknar vi med svänghöjder och nedgångar kan vi veta på ett mycket tidigt stadium, om priset kommer att börja utveckla intervallbunden verksamhet. Priset gör inte nya höjder ELLER nya lågor på farten. Jag menar inte all time highslows eller new dayweekmonth highslows. helt enkelt en ny swing hög eller låg på farten. Priset kommer att börja stalla och inte göra en ny swing highlow och kommer normalt att vara kvar inom den sista svängen hög och låg som gjordes på diagrammet. Det är inte så att en enkel definition Räckviddsdefinitioner Priset gör inte en ny hög eller låg på farten Om prisuppehållet ligger inom den senaste svängen högt och svänger lågt att göra, kommer priset att förbli intervallbundet tills det gör nyheter flytta sig högt eller lågt. Priset bekräftar intervallet när en lägre hög och en högre låg är gjord inom den föregående svängen hög och låg. I diagrammet nedan kan du se att från vänstra sidan av diagrammet gör LHs amp LLs hela vägen till den första blå pilen, vilket i realtid skulle vara den senaste lägsta låga. Priset rör sig sedan högre för att göra en HH. Dessa två svängnivåer har blivit markerade. I diagrammets punkt måste i realtid antingen flytta högre över den sista svänghöjden (röd pil), göra ett nytt högt ELLER drag nedåt förbi den sista svängen låga (blå pilen), gör en ny låg. Till dess att något av dessa saker händer, kommer priset troligtvis att förbli intervallbundet. Som prisutveckling på diagrampriset gjorde en högre sväng låg och en lägre sväng hög inom den föregående svängen hög och svängde lågt markerad och bekräftade att prisåtgärden flyttade in i en konsolideringsfas. Några överväganden för att identifiera intervall i ett tidigt skede i realtid är att priset kan skapa en återställning eller förskjutningsändring och när diagrammet utspelar sig för dig kan ett nytt högt eller lågt sätt göras bortom det potentiella intervallet. Det finns flera definitioner av ett intervall En av de vanligaste är att du letar efter en dubbel touch av stöd och motstånd. För mig är det lite för sent i spelet eftersom priset kanske inte skapar dubbla handen som i exemplet ovan. Med denna prisåtgärdsmetod kan du identifiera möjligheten att ett sortiment utvecklas MYCKET tidigt utan att behöva oroa dig. Om priset ger eller ger dig inte dubbelklickningen. Som du kan se med den definitionen skulle du tolka att priset inte är avgränsat alls, men du kan tydligt se visuellt att priset rör sig sidled utan någon definition. Vad du borde ha lärt dig från den här korta artikeln En enkel regeldefinierad metod för att identifiera svänghöjder och - lågor Hur man använder denna svänghöglighetsdefinition för att tolka prissättningsfaserna på marknaden Hur man identifierar en biasförändring Hur man identifierar trendingprisåtgärder prisåtgärder Bias Ändra mönstervariation I nedanstående bilder kan vi se prismodellvariationen och jämföra dem med det skisserade prisåtgärdermönstret ovan. Den enda största skillnaden är att du letar efter ett brott mot en tidigare sväng som är hög eller låg som den första kvalificanten för att indikera en eventuell biasförändring. Avancerad strategi 10 (Trend Line Trading Strategy) Inskickad av Edward Revy den 4 oktober 2008 - 08 : 30. Ett riktigt bra arbete har gjorts av Myronn. Författaren till den nuvarande Trend Line Trading Strategy. Stödmotståndshandel, trendlinjehandel, kontroll av högre tidsramar, pengarhantering mdash strategin har en konkretliknande teoribas och en enkel implementering mdash en vinnande kombination som placerar den i kategorin avancerade strategier. Kom ihåg att din feedback, kommentarer och förslag alltid är i stor efterfrågan Först av allt är den här webbplatsen fantastisk. Edward, du är en bra man. Jag har demonstrerat en enkel handelsstrategi för en vecka (29 september-3 oktober 2008) och uppnådde nästan 200 avkastningar på en vecka med 5000 konto och jag skulle vilja dela det och det skulle vara bra att ha många som är inblandade i testa denna strategi ut. Jag kallar detta en trendstrategi för trendlinjen och den bygger på: Att följa trenden. Hörde förstärkare läste att innan en miljon gånger Lol jag kan inte skylla på dig. Men kanske du kan lära dig något extra här. Gör dig själv en tjänst och kolla på ett diagram och se om du kan identifiera en trend. Finns det en huvudsaklig etablerad trend Det är viktigt att du identifierar den viktigaste trendförstärkaren en gång som identifierats, dina handelsbeslut baseras i riktning mot huvudtrenden. Det finns undantag där du kan gå emot huvudtrenden, men jag kommer inte att beröra det här. KISS HÅLLER DET ENKELT FÖRSTÄMMARE. TIMEFRAMER: Tidsramar som är lämpliga för dessa strategier är dagliga, 4h, 1h, 30mins. INDIKATOR: Jag använder endast 1 Metatrader4 indikator som heter Swing ZZ (zz för zigzag). Det är fritt tillgängligt på nätet, bara google det och du kan ladda ner det. Tack vare programmeraren som skrev den. Denna indikator är till hjälp, helt enkelt för att du kan identifiera tidigare svänghöjder och låga som fungerar som motståndsförstärkningsnivåer och jag tycker att det är ett praktiskt verktyg att använda i denna strategi. SwingZZ. mq4 Så vi kan komma igång ska vi kalla den här trendlinjehandelsstrategin eftersom det handlar om att dra trendlinjer med svänghöjder och nedgångar i Swing ZZ-indikatorn. KORT INGEN REGLER: (a) titta på tidsramen du vill använda och identifiera huvudtrenden. Få den stora bilden först, det är väldigt viktigt. För mig, när jag vill handla på timmarschemat, kontrollerar jag först det dagliga diagrammet och tycker också om att se vad som händer i 4-timmarsdiagrammet för att se om jag kan upptäcka en uppenbar trend eller kanal eller trängsel som händer i det dagliga och 4hour-diagrammen. Jag stannar ut om det finns trängsel tills kollisionen uppstår och en trend upprättas. Jag ritar trendlinjer i det dagliga eller på 4rhlydiagrammet och byter sedan till 1 timmars tidsram. Jag identifierar trender i timmen och ritar trendlinje (r) också. (b) Jag lägger en försäljningsstopporder, minst 5pips under LOWEN av ljuset som berör eller skär av trendlinjen. Trendlinjen kan vara den dagliga, 4-timmars eller 1-timmars trendlinjen. Du måste placera din beställning när det stearinljuset stängs. Varför 5 pips jag inte vet, 5 verkar som ett bra tal för mig Jag har fem fingrar på varje arm och på liknande sätt för benen, så 5 är ett nummer jag föddes med Put 10 pips om du vill. Observera att du måste vänta på att priset ska närma sig en trendlinje eller mycket nära trendlinjen innan du placerar din försäljningsstopporder. (c) Jag föredrar att placera min stoppavbrott minst 5 pips ovanför den senaste svänghöjden. Du bör ställa in din stoppförlust enligt dina penninghanteringsberäkningar och risk tolerans. (d) Jag satte mitt vinstmål precis INGEN för tidigare sväng låg. (e) Handelsförvaltning: När handel flyttar till min tjänst flyttar jag min stoppförlust till minst 5 pips över varje nedre efterföljande topp (lägre svänghöjder). Långa inskrivningsregler: Gör precis det motsatta av korta inmatningar. (1) Ställ in din köpstopporder 5 pips över ljusets höga som skär trendlinjen när stearinljuset stängs. (2) Jag satte min stoppförlust strax under den senaste låga. (3) Jag placerar mitt vinstmål INOM nivån på föregående höga. (4) När handeln flyttar till min tjänst flyttar jag stoppförlust till minst 5 pips bara under varje högre efterföljande högre svänglöpning som bildar. KORT ENTRY EXEMPEL: Den bifogade 4h USDJPY diagrammet visar korta affärer som kunde ha tagits och skulle ha varit mycket lönsamma med hjälp av denna strategi. (alla screeshots är klickbara) LONG ENTRY EXEMPEL: Bifogad är USDCAD dagligt diagram och möjliga handelsposter visas för att ge dig en visuell förståelse för hur man identifierar potentiell handel setup och ta dem. Här är en skärmdump av de branscher jag har tagit med hjälp av strategin ovan. Jag har provat 1 min tidsram, 5 min tidsram och 15 min men i slutet har det tenderat mer att använda större tidsramar som 4 timmars, 1 timmars 30 min tidsram så att jag inte håller fast vid datorn hela dagen. Bifogad är skärmdump för kontorshistoria av affärer som tagits i två delar, eftersom jag inte kan ta en fullständig skärmdump. Önskar er god hälsa. Myronn email: myronns (at) yahooSwing Trading Tips för nybörjare Värderbara Swing Trading Tips för nybörjare Varje månad får jag många förfrågningar om swing trading tips från handlare som just börjat. Vad jag vanligtvis gör är att notera de mest relevanta och vanliga frågorna och svara på dessa frågor i en månadsartikel. Den här månaden fick jag dussintals stora frågor om flera olika ämnen och jag kommer att göra mitt bästa för att svara på dessa frågor i dagens artikel. 1. I dina handledning talar du alltid om trender som har en sluttning 20 på ett eller annat sätt. Hur exakt vet jag om marknaden är sluttande 20 på något sätt? Finns det ett verktyg för att mäta lutningen? Ja, det finns två verktyg som du kan använda för att mäta lutningen av en trend. Varken kommer att ge dig exakt lutning men båda kommer att berätta om marknaden är trending eller inte. Det första verktyget du vill försöka är 20bar eller 20 dagars exponentiell glidande medelindikator. Om du letar efter en trend som går uppåt kan du kontrollera om marknaden du analyserar handlas över EMA. Om du handlar på den korta sidan vill du vara säker på att marknaden du tittar på är handel under 20 dagars eller 2o-raden EMA. Du kan se i det här exemplet hur marknaden trender över minimum 20 procent krav varje gång beståndet rallies över 20 dagars EMA. Varje gång Stockstocken går över EMA Lagerutvecklingen är starkt I det här andra exemplet kan du se hur lagret rallies under 20 bar EMA. Varje gång beståndet rallies under EMA är beståndet sluttande minst 20 procent nedåt. Jag skulle gissa att lutningen är större än 20 i det här fallet, men så länge du är över 20, antingen upp eller ner, befinner du dig i en trendmarknad och det som betyder mest. Varje gång lageret bryter under EMA Trenden är stark Det andra verktyget som du kan använda är ADX-indikatorn. Det genomsnittliga riktningsindexet är lite mer avancerat men fungerar väldigt bra för att mäta styrkan i den nuvarande trenden. Indikatorn har tre olika linjer associerade med den, inklusive: Det positiva riktningsindexet, det negativa riktningsindexet och det genomsnittliga riktningsindexet. Den enda del du behöver vara uppmärksam på är det genomsnittliga riktningsindexet som inte är en riktningsindikator. Det betyder att det kommer att reagera på samma sätt om trenden rör sig upp eller ner ADX: s enda syfte är att bestämma styrkan i trenden. Övervaka ADX som är den gröna linjen du ser på den här bilden. Observera att varje gång börjar flytta över 20 börjar marknaden utvecklas. Så länge ADX stiger och flyttar över 20 bör du vara på en marknad som8217 börjar börja över 20. ATR-höjningarna oavsett vilken riktning marknaden trender 2. Jag såg dig handledningsvideo om ATR-indikatorn. Jag förstår inte hur man använder ATR för både stoppförlustplacering och vinstmål, kan du ge mig ett exempel tack ATR står för Average True Range och it8217s är en av de få indikatorerna som mäter volatiliteten korrekt. Eftersom ATR mäter den genomsnittliga dagliga rörelsen och förändringar av sådana rörelser är den idealisk för stoppförlustplacering för att undvika att stoppas i förtid på grund av marknadsstörningar eller slumpmässiga handelsfluktuationer. Det finns tre steg att använda ATR för stoppförlustplacering och vinstmålplacering. Identifiera ATR-nivåer när du anger positionen. Du kan se i detta exempel ATR-nivån identifieras tydligt vid varje tillfälle genom att titta på den nedre delen av diagrammet. När du väl har identifierat den korrekta ATR-nivån vid tidpunkten för inmatningen multiplicerar du den med 2 och subtraherar den från inmatningspriset. I detta exempel hade QQQ en ATR på 1,05 så jag skulle multiplicera den siffran med 2 och subtrahera från mitt inträdespris. Du kan se i det här exemplet där jag går in på marknaden och där placerar jag också den skyddande stoppförlustnivån. Dubbel ATR och subtrahera från ditt inträdespris I det här exemplet kan du se exakt samma process som tillämpas på en kort position. Jag går in i positionen när ATR är 14.00 och jag dubblar det beloppet först. Efter min post lägger jag helt enkelt det numret till mitt ingångspris. Lägg till 2 ATR till ditt inträdespris För att beräkna vinstmålet för den långa positionen skulle du bara multiplicera ATR med 4 och lägga till den i din långa position. I det här fallet gick vi in ​​på QQQ vid 66.70 så vi skulle lägga till 4,20 cent till vårt ingångspris och det skulle bli vår stoppavbrott. 4,20 beräknades genom att multiplicera ATR som var 1,05 med 4. Multiplicera ATR4 och lägga till inmatningspris För korta positioner skulle du subtrahera 4ATR från ditt ingångspris. Sedan Apple Computers har skrivits in på 456 skulle vi lägga till 56,00 till vårt inmatningspris och vårt vinstmål skulle vara 400,00 jämnt. Dra 4 ATR från ditt inträdespris Jag hoppas att det här svarar på några av de frågor vi fått under de senaste 30 dagarna. Om du har frågor, vänligen don8217t tveka att kontakta oss och vi kommer att göra vårt bästa för att svara på dem. Önskar dig det bästa av Roger Scott Senior Trainer Market Geeks

No comments:

Post a Comment