Monday 18 December 2017

Paul tudor jones handelsstrategier pdf


7 Vanor hos den mycket effektiva handlaren Namngivna Paul Tudor Jones Det är ingen tvekan om att Paul Tudor Jones är legendarisk i handelsvärlden. Men hans mest framträdande prestation förutsäger förmodligen Black Monday-börskraschen 1987 och tredubblar hans förmögenhet på en dag genom att korta lager. Theres video bevis av honom förutsäga det - på dokumentären PBS filmade om honom kallad Trader: The Documentary. Tyvärr hade Jones en förändring av hjärtan efter att filmen var filmad och ville ha det ur omlopp (kanske har han köpt alla kopiorna). Det är nu extremt sällsynt och svårt att hitta - med VHS går upp till 155 på eBay och hamras av handlare som tittar på det i hopp om att utvinna handelstips. Men lyckligtvis för oss, vi hittade en mycket detaljerad sammanfattning av dokumentären på Order Flow Forex, och tog upp några av Jones ansträngda och seriösa vanor när han handlar. Visa som: One Page SlidesPaul Tudor Jones: Top Trader kopia 1996-17 Trend Followingtrade All Rights Reserved Kontakt Trend Followingtrade, TurtleTraderreg, TurtleTraderreg är varumärkesvarumärken för Trend Following. Andra varumärken och servicemärken som visas på Trend Following-nätverket av webbplatser kan vara ägda av Trend Following eller av andra parter, inklusive tredje parter som inte är anslutna till Trend Following. Artiklar och information om Trend Followingtrade-nätverket av webbplatser får inte kopieras, skrivas ut eller omfördelas utan skriftligt tillstånd från Michael Covel och Trend Following (men skriftligt tillstånd är enkelt och typiskt tillåtet). Syftet med denna webbplats är att uppmuntra till fri utbyte av idéer över investeringar, risker, ekonomi, psykologi, mänskligt beteende, entreprenörskap och innovation. Hela innehållet på denna webbplats är baserat på Michael Covels åsikter, om inte annat anges. Individuella artiklar är baserade på respektive upphovsmanns åsikter, som kan behålla upphovsrätten enligt vad som anges. Informationen på denna webbplats är avsedd som en delning av kunskap och information från Michael Covels forskning och erfarenhet. Informationen i detta dokument är inte avsedd att användas som en inbjudan till investering med någon profilär. All data på denna sida är direkt från CFTC, SEC, Yahoo Finance, Google och information om upplysningar av ledare som nämns här. Vi antar att alla uppgifter är korrekta, men tar inget ansvar för fel, utelämnanden eller skriftliga fel som görs av källor. Trend Followingtrade marknadsför och säljer olika investeringsforsknings - och investeringsinformationsprodukter. Läsare är ensam ansvariga för urval av aktier, valutor, optioner, råvaror, terminsavtal, strategier och övervakning av sina mäklarkonton. Trend Followingtrade, dess dotterbolag, anställda och agenter begär inte eller genomför affärer eller ger investeringsrådgivning och är inte registrerade som mäklare eller rådgivare med någon federal eller statlig myndighet. Läs vår fullständiga ansvarsfriskrivning. Titta på Michael Covels film nu. Den enda trenden efter dokumentärGet Den ultimata handboken för prishandelshandel (GRATIS) Paul Tudor Jones 21 Handelsregler som har testat tiden I oktober 1987 kollapsade finansmarknaderna. It8217 är en förödande månad för både handlare och investerare. Men inte för Paul Tudor Jones8230 Samma månad gjorde han en otrolig avkastning på 62 procent. Ännu viktigare, gjorde han82 vad många trodde var omöjliga8230 8230sammanfogande fem på varandra följande, treciffriga återgångar, med låga återhämtningar av eget kapital. Med sådan legendarisk track record, det lönar sig att ta reda på vad Paul Tudor Jones handelsregler som gav honom stor framgång. 21 handelsregler som kommer att förbättra din handel 1. När du är handelsstorlek måste du gå ut när marknaden släpper ut dig, inte när du vill komma ut. Den gamla höjden var vid 56.80, det kommer troligen att bli många köpstoppar vid 56.85. Om marknaden handlar 70 bud, 75 erbjuds, har hela handelsringen ett intressant intresse för att köpa marknaden, röra av dessa stopp och avveckla till stopp. Om jag vill täcka en position i den typen av situation, kommer jag att likvida hälften på 75 och den återstående halvan bortom den punkten. 2. Spela aldrig macho med marknaden och don8217t över handeln. Mitt stora problem var inte antalet poäng som jag förlorade på handeln, men att jag handlade alltför många kontrakt i förhållande till det egna kapitalet i de konton som jag hanterade. 3. Om jag har positioner mot mig, kommer jag ut om de går till mig, jag håller dem. 4. Jag kommer att fortsätta minska min positionsstorlek när jag har förlorat handeln. När jag handlar dåligt, fortsätter jag att minska min positionsstorlek. På det sättet kommer jag att handla min minsta position när min handel är värst. 5. Don8217t någonsin genomsnittliga förlorare. 6. Minska volymen när du handlar dåligt, öka volymen när du handlar bra. 7. Handla aldrig i situationer som du inte har kontroll över. Jag riskerar inte betydande mängder pengar framför nyckelrapporter, eftersom det är spelande, inte handel. 8. Om du har en förlorad position som gör dig obekväma, gå ut. För att du alltid kan komma in igen. 9. Don8217t vara alltför bekymrad över var du kom i en position. Den enda relevanta frågan är huruvida du är bullish eller bearish på den positionen den dagen. 10. Den viktigaste handelsregeln är att spela bra försvar, inte brott. Varje dag antar jag att varje position jag har är fel. Jag vet var mina riskhanteringspunkter kommer att vara. Det gör jag så jag kan definiera min maximala möjliga drawdown. om mina positioner går mot mig, så har jag en spelplan för att komma ut. 11. Don8217t vara en hjälte. Don8217t har ett ego. Fråga alltid dig själv och din förmåga. Don8217t känner någonsin att du är väldigt bra. Den andra du gör, du är död. 12. Jag anser mig själv som en främsta marknads opportunist. Jag utvecklar en idé på marknaden och driver den från en mycket låg riskvinkel tills jag upprepade gånger har visats fel, eller tills jag ändrar mina synpunkter. 13. Jag tror att de allra bästa pengarna ska göras på marknadssvängningar. Alla säger att du blir dödad och försöker plocka toppar och bottnar och du gör alla pengar genom att fånga trenderna i mitten. Tja, i tolv år har jag ofta saknat köttet i mitten, men jag har fångat mycket bottnar och toppar. 14. Allt blir förstört hundra gånger snabbare än det är byggt upp. Det tar en dag att riva ner något som kan ha tagit tio år att bygga. 15. Marknaderna rör sig skarpt när de rör sig. Om det finns en plötslig expansionsutvidgning på en marknad som har handlat snävt, är den mänskliga naturen att försöka svika den prisrörelsen. När du får en expansion, så skickar marknaden dig en mycket hög, tydlig signal om att marknaden är redo att röra sig i riktning mot denna expansion. 16. När jag handlar, använder jag inte bara ett prisstopp, jag använder också en tidstopp. Om jag tror att en marknad ska bryta, och det gör det inte, kommer jag ofta att gå ut även om jag inte förlorar några pengar. 17. Don8217t fokuserar på att tjäna pengar på att skydda vad du har. 18. Du vill alltid vara med vad den övervägande trenden är. 19. Min mätvärde för allt jag tittar på är 200-dagars glidande medelvärde av slutkurs. Ive sett för många saker går till noll, lager och råvaror. Hela tricket i att investera är: Hur håller jag mig från att förlora allt Om du använder 200-dagars glidande medelregeln kommer du ut. Du spelar försvar, och du går ut. 20. I slutet av dagen är ditt jobb att köpa vad som går upp och att sälja det som går ner så riktigt vem gör en jävla om PE 21. Jag letar efter möjligheter med oerhört snedställda belöningsriskmöjligheter. Du borde alltid kunna hitta något där du kan skingra belöningsriskförhållandet så mycket till din fördel att du kan ta en mängd små investeringar med stora belöningsriskmöjligheter, vilket ger dig minsta drabbade smärta och maximala uppåts möjligheter. Slutsats Vill du lära dig mer Klicka på länken nedan för att komma åt topp 100 handelsreglerna hela tiden. Dessa handelsregler regleras personligen av mig och innehåller de största namnen i handel, som Jesse Livermore, Paul Tudor Jones och Ed Seykota. Klicka här för att få mina Topp 100 Handelsregler hela tiden (Inkluderar de största namnen i handel som Jesse Livermore, Paul Tudor Jones och Ed Seykota).Meb Faber Forskning Paul Tudor Jones på 200-dagars rörande genomsnitts Jag nämnde den nya Tony Robbins boka ut 8220Money: Hämta spelet 8221 i vår tidigare post 8220The All Seasons Portfolio 8220. Jag tycker att det är en bra bok, speciellt för nybörjaren undrar vad man ska göra med sina pengar. Det är verkligen länge, men marknadsförare kan förmodligen hoppa över till de 25 senaste boken för intervjuerna, och Paul Tudor Jones gjorde verkligen hela boken värdig. Jag skulle köpa det för det ensamma. Som du vet, har I8217ve alltid varit en trendkille, och Paul talar ganska lite om trenderna nedan. (Jag kommer troligen att uppdatera vårt 2006-uppföljande dokument igen i januari.) Medan jag skulle vilja lägga upp hela intervjun här är några höjdpunkter nedan (TRTony Robbins, PTJ Paul Tudor Jones) PTJ: Så sköldpaddan vinner tävlingen, rätt jag Tänk på de viktigaste sakerna du kan göra är att diversifiera din portfölj. Diversifiering är nyckeln, att spela försvar är nyckeln, och igen, bara stanna i spelet så länge du kan. TR: Att följa upp diversifieringen, hur tycker du om tillgångsallokering när det gäller att spela försvar PTJ: There8217s kommer aldrig att vara en tid där man med säkerhet kan säga att det här är blandningen jag borde ha de kommande fem eller tio åren. Världen förändras så fort. Om du går och tittar just nu är värderingarna av både aktier och obligationer i USA både löjligt övervärderade. Och kontanter är värdelösa, så vad gör du med dina pengar Tja, det är en tid när du håller dem och en tid när du vill lägga dem. You8217 kommer inte nödvändigtvis alltid vara i situation för att tjäna mycket pengar, där möjligheterna är stora. TR: Okej, några specifika strategier för att skydda din portfölj PTJ: Jag undervisar en undergradsklass vid University of Virginia, och jag säger till mina studenter, 8220I8217m, att du ska rädda dig från att gå till handelshögskolan. Här får du en 100k klass, och I8217m kommer att ge dig det i två tankar, okej. Du behöver inte gå till handelshögskolan you8217ve fick bara komma ihåg två saker. Den första är att du alltid vill vara med vad som helst predomianat trenden är. TR: Så min nästa fråga är hur bestämmer du trenden PFJ: Min mätvärde för allt jag tittar på är 200-dagars glidande medelvärde av slutkurs. Jag har sett för många saker att gå till noll, lager och råvaror. Hela tricket i att investera är: 8220Hur håller jag från att förlora everything8221 Om du använder 200-dagars glidande medelregeln kommer du ut. Du spelar försvar, och du går ut. TR: Det betraktas som en av de tre bästa affärer av hela tiden, i hela historien (1987 Crash) Fick din teori om 200-dagars glidande medelvärde dig till den där PTJ: Du har det. Det hade gjort under 200-dagars rörliga målet. Överst på kraschen var jag platt. TR: What8217s den andra tanken för studenter PTJ: 5: 1 (riskbelöning). Fem till en betyder att I8217m riskerar en dollar att göra fem. Vad fem till ett gör är att du får ett träffförhållande på 20. Jag kan faktiskt vara en fullständig imbecile. Jag kan ha fel 80, och jag kommer fortfarande inte att förlora. TR: Eftersom tillgångsallokering är så viktig, låt mig fråga dig: Om du inte kunde skicka någon av dina pengar till dina barn, men bara en specifik portfölj och en uppsättning principer för att styra dem, vad skulle det vara PTJ: Jag blir väldigt nervös om detaljhandelsinvesteraren, den genomsnittliga investeraren, eftersom it8217s verkligen, verkligen svårt. Om det var lätt, om det fanns en formel, en väg att göra det, är vi alla zillionärer. En princip skulle säkert komma ut ur allt som faller under 200-dagars glidande medelvärde. Där har du det 8211 trendfulla råd från en av de största näringsidkarena hela tiden8230 Mycket fler bra saker i intervjun om att ge tillbaka, välgörenhet, vänlighet osv8230. Money: Mästaren i spelet är värt att läsa granska de två anslagen i boken David Swensen vs Ray Dalio8230.

No comments:

Post a Comment